Novica

SKOZI LEPOTO, ONSTRAN LEPOTE, NA KONCU - LEPOTA

11. 12. 2019

 

V Generali Galeriji bomo gostili fotografa Fulvia Grisonija in razstavo Skozi lepoto, onstran lepote, na koncu – lepota. Na tokratni razstavi se nam predstavlja z izborom fotografij, ki so, kot pravi sam, »okleščene vsega trendovskega in odvečnega, da bi spet našel klasično lepoto, na katere obstoj smo med kričanjem, kazanjem in drsanjem po ekranih pozabili«. Svoje bogato tehnično znanje in veščine je pripeljal do estetske in tehnične dovršenosti, kar se kaže tako v njegovih modnih podobah in na fotografijah pokrajine kot tudi v podobah ženskega telesa. Je fotograf stare šole, kjer se fotografira na film in razvija v temnici. To pa zanj pomeni, da gre za fotografijo z veliko začetnico.

Fotograf Fulvio Grisoni je v modni fotografiji prisoten že skoraj štiri desetletja, tako pri nas kot v tujini. Pred prihodom v Slovenijo je delal v Italiji. V slovenski prostor, kjer je je aktiven od sredine devetdesetih let prejšnjega stoletja, je prinesel stil, znanje in norme, ki so veljale v tujini. Čeprav je njegova strast moda, je na svoji poti sodeloval tudi s pomembnimi ustvarjalci iz različnih kulturnih, ekonomskih in umetniških okolij.

Na tokratni razstavi se nam predstavlja z izborom fotografij, ki so, kot pravi sam, »okleščene vsega trendovskega in odvečnega, da bi spet našel klasično lepoto, na katere obstoj smo med kričanjem, kazanjem in drsanjem po ekranih pozabili«.

Svoje bogato tehnično znanje in veščine je pripeljal do estetske in tehnične dovršenosti, kar se kaže tako v njegovih modnih podobah in na fotografijah pokrajine kot tudi v podobah ženskega telesa. Je fotograf stare šole, kjer se fotografira na film in razvija v temnici. To pa zanj pomeni, da gre za fotografijo z veliko začetnico.

Kot fotografa ga vselej znova navdihujeta telo in prezenca ženskega. Lepota na njegovih fotografijah nas prevzame, pa naj gre za žensko figuro, pokrajino ali opuščeno zgradbo. Iskanje lepote mu namreč pomeni izziv. Je njegov navdih. Razume jo kot naravni pojav – kot so svetloba, pomlad ali odsev. Opiše jo kot čisto, večno, osvobojeno ugajanju in všečnosti. Pravi, da lepote ne moremo opisati z besedami, ker je brez koncepta, ker na njej ni nič modnega in ker je večna. Kar pa ne moremo reči za modo. O njej je Oscar Wilde rekel, da je oblika nečesa tako nevzdržno grdega, da jo moramo vsakih šest mesecev zamenjati. Sedaj se menja kar dvakrat tedensko …

Grisoni je za dobro fotografijo pripravljen narediti skoraj vse in veliko raje dela izven ateljeja. Pravi, da porabi veliko časa in domišljije za iskanje prostora, kjer se bo odvijalo fotografiranje. Ko mu nek prostor vzbudi željo po prikazovanju, ve, da je našel tisto pravo lokacijo, četudi to pomeni, da so te včasih zapuščene, neurejene in celo nevarne.

Na vprašanje, kako izbere modele, mi je povedal, da je to odvisno od vrste dela in naročnika. Pri izbiri ni pomembna samo zunanja lepota, ampak predvsem to, da ima model nek izraz, posebnost, ki ga pritegne, in da izžareva energijo, ki bi ji lahko rekli notranja lepota, ali kot ji pravijo v modi – Faktor x.

Njegove fotografije so bile objavljene v številnih domačih in tujih revijah, kot so Pepita, Modna, Amica, Vogue Pelle, Vanity, Elle, Grazia, Icon, Frame, Gloss, POSH Magazine idr.

 

Biografija

Fulvio Grisoni je rojen v Trstu. Formativna leta je preživel v utripajočem Milanu osemdesetih in devetdesetih let prejšnjega stoletja, ko je bil ta središče vsega modnega. Njegova dela so redno objavljali v mednarodnih izdajah revij in sodeloval je z različnimi modnimi znamkami. Trikrat je bil nominiran za najboljšo modno fotografijo na festivalu Festival International de la Photographie de Mode & Beauté.

 

 

Petra Bizilj Silva, kustosinja razstave